P-e-n-a-t

Untuk ak kembali semula ke pangkal jalan yang ak lalui ini saat sesuatu yang tidak mungkin dan tidak memungkinkan ak untuk berpatah kembali setelah ak di pertengahan dan hampir ke penghujungnya. Penyesalan? Ya! Kadang kadang. Tapi ak redah jalan yang ak lalui kini dengan saki baki kekuatan yang masih larat ak galas. 

Dan,

Kadang kadang seperti manusia len yang tersungkur ak akur dengan kehendak sekeliling. Ak tidak cukup kuat untuk melawan arus yang deras, yang membuat ak lemas, lemas dalam lautan duniawi. Kehendak duniawi mengzombiekan ak. Hidup tanpa matlamat kadang kadang itu yang ak rase. Tidak ada matlamat tujuan dan hala tuju yang jitu lagi persis.

Tapi,

Ak gagahkan kaki ak mengheret badan untuk menuju ke hadapan yang agak cerah mungkin selagi nyawa belum berada di halkum dengan berbekalkan sisa sisa kekuatan yang masih tersimpan. Mungkin! Walau penat kadang kadang di tengah tengah jalan yang agak suram itu. Juga divariasikan dengan gelagat manusia menambahkan lagi kepenatan ak melalui lorong lorong hidup ak yang menyebabkan diri ak di persimpangan ada waktu waktunya.

Kepelbagaian gelagat manusia juga kadang kala hilang keprcayaan ak untuk melepaskan kelelahan ak. Waktu waktunya ak lelah lagi mengahadapi gelagat kau, dia dan mereka dari menyorong hidup ak yang masih membina profesi. Jadi, ak diam,ingin hilang dari pandangan kau dia dan mereka kadang kadang. Bukan lame ak mintak, sesaat sudah cukup buat ak melepaskan lelah dan penat ak. Tapi itulah, dek kekurangan kepercayaan, ak lebih senang mendiamkan diri, melayangkan diri ke alam yang boleh menenangkan jiwa ak yang resah dengan kekacauan alam nyata.


Cukup setakat ini..Ak penat lagi untuk sekian kali nya...

2 comments :

cikmamal said...

bertahan ..!
n
be strong!!
yakin dgn ketentuan Ilahi untuk diri kita..
bersabar n teruskan perjalanan dengan warna warni kehidupan yang sementara ini.
=)

Ms. Bluesky said...

@cikmamal: trima kasih =))