pujian

arigato...syukran..tank q...terima kasih kerana memberi kate kate berupa pujian...hanye itu yang mampu ak balas kepada kate kate yang dilemparkan buat ak pada tiap ketika. ak tidak biase di puji dan memuji juga jarang!

sebab? Pujian itu ad badi...yang mane akan melekat pada tunjang pada badan kau,hati!

Pujian buat kita dihargai...namum pujian jugak buat kite rase kite di puncak yang teragung...Jelas di situ, RIAK!

Dan akan membuat kite rase diri begitu tinggi, hebat dari makhluk Tuhan yang len...bukan tidak bagus untuk kite merasa demikian cuma itu luahan ak...

Mungkin kondisi nye berbeda...dimana sebelah kanan nye jelas kebaikan yang terang...walhal di sebelah antonim nye, tercipta epilog ngeri...

Ya! Setiap yang tercipta di alam ini ad pro dan kontra. terpulang pada kau, dia dan mereka untuk memilih antara duanye. Tapi bagi ak, ak lebih kepada antonimnya. Kerana, bagi diri ak, pujian itu tidak layak untuk manusia seperti kita,hamba yang amat kerdil...naif! Manusia tetap sama!


Dibaliknye, ak rase PUJIAN itu ad sifirnye..PUJIAN untuk MENGANJING! PUJIAN untuk mendapat PERHATIAN! PUJIAN untuk MENGAYAT! semua perlu DIPUJI! baru kau, dia dan mereka x jadi KULI...

Macam tu?

mengenai PUJIAN, ak ad sedikit masalah..mungkin banyak..biarkan..tapi yang nyata, ak tak pandai menilai pujian itu...sungguh! tambah ak xreti membalas pujian itu dan lagi ak tak pandai nak puji orang...kan?...dah banyak...maaf! betul2 maaf! ak tak pandai..bukan ak sengajakan..mungkin itu diri ak...



macam mane itu dianggap PUJIAN?
PUJIAN pada yang BERHAK pun kadang kadang kita lupa, inikan pula untuk memuji makhluk len yang same spesisnye!






4 comments :

conangirlz said...

suke ngan cara penyampaian n penulisan ko kt cnie..tersendiri..puitis kate org maybe..hurmm, setuju wif ur opinion..puji kpd y lebih berhak iaitu ALLAH!kerna DIA y pnjmkan segala y kite ada.. :)

Ms. Bluesky said...

@conangirlz: xder lah tiq..bse2 je...
dri pembcaan kat blog2 len gak..n kdg2 kena ngan jiwa ak..ak olah n tampal kat cni...

haikalblank said...

pujian itu kadang menggembirakan kadangnya melukakan. tertakluk di mana ruang pujian itu dilempar. di dalam kotak keikhlasan atau hanya dari sisi kepentingan masing - masing.

Ms. Bluesky said...

@haikalblank: :)..terima ksih...hanya luahan..=)