muak

Penat hidup setelah di zombiekan dengan perkara duniawi sedikit reda. Namun keputusan agak tidak menyebelahi ak untuk bawak pulang ke lubuk dengan jiwa yang tenang. 

Sedikit terusik hati kecil dengan kerenah kau dia dan mereka. Mungkin bukan hari ini yang ak sedar tentang sikap kau. Tapi tidak mengapa. Ak masih boleh hadam walau perlahan dan kadang kala tersedak dek terlekat di rongga rongga esofagus ak. Tidak mengapa, walaupun sakit, ak tahan! Demi pertahankan sebuah talian yang dipanggil kawan. Ya, kawan! Cukup ak gelar kau dengan gelaran itu. Belum sampai ke tahap yang sepatunye ak gelar kau dengan gelaran yang lebih mulia. 

Dan ak mau kau tahu, kepercayaan ak semakin nipis untuk diri kau. Maaf andai kurang patah perkataan yang meniti di bibir ak seperti selalu ketika terlihat wajah kau. Betul kata dia, ak terlalu pendam. Terlalu lama! Dan itu aku akui. Menjangkau hampir 3 tahun ak bersama kau. Tiap perbuatan kau ak hadam. Hati kecil ak berkata, tidak mengapa, tahan selagi mampu dan senyum selagi boleh. Dek itu kata hati, ak turutkan. Ak maniskan bicara ak, ak tambahkan gula dalam setiap perkataan ak untuk kau, biarpun hati ak meraung kesakitan.Sakit yang amat.


'kau jangan takut, ak ad, ak tak kan tinggal kau sorang, ak tolong kau' Itu kata kata yang kau bagi pada ak. Ak taruh harapan pada kau dalam memimpin tangan ak menghadapi kerenah dunia. Tapi harapan ak hancur setelah tangan ak, kau lepaskan perlahan lahan saat kau hampir ke garisan penamat. Dan, kau tinggalkan ak dengan kesakitan yang penuh dengan luka luka yang dalam ditambah dengan nanah yang menjijikan dan menyakitkan. Tapi ak, masih bertahan! Ak telan dan hadam walau pun pahit dan pedih! Raungan minta pertolongan tidak kau sahut. Tidak kau toleh pada ak walau sesaat cuma. Terima kasih kawan ak ucapkan. Terima kasih banyak banyak! Ak muak dengan kata kata kau.



terima kasih banyak pada kau kawan yang sudi pinjamkan bahu untuk ak lepas perasaan ini seketika
moga kau sentiasa dirahmatiNya...

No comments :