Bangkit kembali

Dalam perjalanan menuju ke destinasi itu ak terjatuh lagi di sini. Ak terlelap... Dalam lelap, kornea ku menagkap sebuah lakaran kehidupan yang begitu indah buat ak. Ak cuba menggapainye. Namun aku rebah kembali. Dan ak tersedar dari lamunan itu. Ternyata ianye sebuah mimpi. Yang jauh berbeda dari cerita aku yang sebenar.

Ku capai semula ranting ranting kenangan dulu untuk memberi ak sebuah kekuatan untuk ak berdiri demi mencapai sebuah keindahan dalam perjalanan ak menuju itu tempat. 

Aku bangkit menuju jalan itu. Jalan yang aku lalui untuk sekian kalinye. Aku sambung kembali perjalanan aku yang aku tiada tahu masenye bile akan tiba penghujungnya. Penghujung yang selalu aku dambakan dalam setiap lenaku. 

Kadang waktu aku dambakan lena yang panjang untuk aku terus berkhayal, mimpikan ape yang ak inginkan...

Kucuba mencari kekuatan...




mendekatilah pelangi, larutlah dalam kesedihanku...





No comments :