K-E-J-A-M

Tuhan itu ADIL! Tidak pernah menghukum khalifahnya sesuka hati. Namun lennya dengan ak sebagai khalifah. YA! sememangnye len sebab ak bukan Tuhan! Iye kan? 

Kayaknya ak terlalu kejam dengan menjatuhkan hukuman mandatori kepada seseorang disekeliling ak ini saat. Setelah ape yang dilakukan, sungguh sungguh hati ini renyuk lebur dan sekali gus untuk tidak terus terusan berlembut lagi. Kesudahan kemarahan ak hamburkan di alam maya ini, caranye begini!


Lame ak kawal lawa lawa sikap yang kurang ad dalam kamus dan hati ak, namun kali ini, saat ini di waktu ini, ianya rosak gara gara kehadiran si pembuat yang menjelekkan ak. Ak bukan memuji tubuh ak, perasaan ak, tapi hakikatnye ak bukan seorang yang begini. Kadang kadang keadaan sekeliling mebuat ak begini. Tapi, jika ak boleh tahan ianye ketat ketat dalam simpanan, ak simpan! Tapi tidak untuk kali ini!

Memang,

Caranye tetap di tahap same, DIAM! Tapi, tuk bermesra dengan kau, maaf! Tidak lagi untuk saat ini dan saat yang mendatang. Itu, jika kau mengerti tanda ak protes atas kejelekkan sikap kau. Heh, ak sedar manusia di cipta dengan tidak sempurna kerana jika sempurna BUKAN manusia, ITU malaikat. Dan ak tidak mengharapkan kesempurnaan pada diri nya.

Cuma,

Ak mahukan sedikit rase hormat pada insan len dan faham situasi orang len juga sedikit tanggungjawab atas sesuatu yang menjadi tanggungjawab kita bersama.

Sebelum jauh kau fikirkan,ak bukan bermonolg untuk insan yang berketurunan adam. Tidak same sekali yang berkaitan hati.Ini tabiat dan perihal tentang orang orang di sekeliling ak yang kayaknya hidup dengan mngambil jalan tidak cakna dalam segala hal tanpa faham sinonim untuk hormat orang len...




[ehsan: Google]

No comments :