Pagi

Selamat pagi. Suara itu menembusi ruang gegendang telinga ak. Masih tido?. Soalan pertama yang ditanya membuat ku tersenyum dihujung talian. Kedengaran ketawa kecil dihujung talian nun jauh di sana. Hangat mentari masih tidak kurasai pagi ini, mungkin dek kerana tanggal 31 Ogos. Mungkin! Tapi yang menepatinye adalah dek hujan menimpa Bumi yang gersang pada hari semalam. 

Perbualan awal pagi kebanyakan nye dari hujung talian di sana. Ak hanye mendengar dan kadang kadang ak mencelah. Lebih senang untuk ak mendengar celotehnye di awal pagi dari memberitahu dia keadaan ak di awal pagi...Arhghhh..Mau di omong ape bilamana seseorang itu baru bangkit dari ketidoran. Biase biase aje bukan. Dan celotehnye ak sambut dengan gelak ketawa selang dia melontarkan bicara nye. 

Bicara berakhir, namun senyuman dia belum berakhir. Itu yang kukira dalam hatiku. Ak harap kamu baik baik saje disane. Semoga semua nye selamat. 

Dengan izinNya pasti ada pertemuan antara kita. Biar mase dan keadaan yang menentukan. Ak di sini mengharapkan ianye menjadi nyata, bukan hanye imaginasi ak dalam mimpi mimpi yang membuai lenaku. 



terima kasih =]]



No comments :