Yang Indah

Alhamdulillah..Itu terlebih dahulu ku ucapkan..Hampir setahun bertungkus lumus dengn projek sarjana muda akhirnye semalam tamat sudah sesi sebuah pembentangan yang ak kira alahaiii..kesian...xboom sangat pembentangan nye. Itu tak penting! Yang penting separuh...bukan separuh tapi sudah 4/5..yeke? Ahhh lantak lah kan..Yang penting ianye habis. 

Habis sahaje pembentangn terasa ingin kongsi dengan seluruh alam semesta..Haaaa..bertapa kesulitannye yang amat untuk menghabiskan kerja projek itu. Pertama, perlu dengar suaranye. Suara yang selalu suntik semangat di kala diri jatuh rebah. Bile di omong banyak soalan yang ditanye dan jawapannye hanye sebuah putar belit, dy bertanye kenape tak boleh cakap yang benar??...Aduhai bu, ia hanye hidup. Hidup yang penuh dengan putar belit..Malas fikir, kelentong lagi senang...Tapi suara ak semalam cukup menggambarkan yang ak hilang penat walaupun untuk seketika. Ak puas! Terbias sinar walaupun masih dalam kesamaran ada  tanggungjawab yang bakal terlaksana yang hampir ak jejaki. Yang pasti sebelum terlaksana pasti ada dugaannye. Tapi ak terima andai itu takdirnye dan dengan yang itu boleh beri senyuman pada wajah itu. 

Tapi belum sempat merasa nikmat nye datang lagi khabar yang ada lagi satu ujian yang perlu di ambil... Ouhhh kecewa yang agak amat..erkkk..ad tak?? Bio lerr..heee =]]..Tapi itulah hidup... Selalu ad yang terindah dan yang kurang indah. Itu putaran nye. Itu sinonim sebuah kehidupan. Yang indah perlu disyukuri dan yang kurang indah juga perlu disyukuri. Kenapa?? Sebab yang kurang indah itu akan membawa kepada yang indah.Walaupun lambat!



Yang indah itu pasti datang walaupun lambat ia akan datang dan akan bersilih ganti dengan yang kurang. Itu pasti kerana ianye sebuah kehidupan yang berterusan sehingga nafas yang terakhir di hembus...


No comments :