hari hari ku



Kepala kurang berserabut tapi tetap memikirin hal yang sama. KERJA! Ya, kerja! Yang tak tahu datangnye bila. Setiap hari rutin yang biasa dikerjakan di kala hujan turun tiada henti. Yang membuat langkahan ak terhad. Maka, rutin nye biase biase sahaja. Buat kepala serabut pikirin hal yang sama. Seakan insin. Gila lebih tepat!
Tidur awal, bangun hari sudah tinggi namun tetap merasa sejuk dalam gebar. Sudah nye, lena kembali di ulit titisan hujan yang makin melebat. Buat ak tenang seketika bila tenggelam dalam mimpi yang mengkhayalkan walaupun sejenak. Ingin ku panjangkan  mimpi itu namun ape daya, akhirnye lelap ku tersentap oleh cahaya suram yang memancar tepat ke arah wajah. Ku tersedar, ak hanye bermimpi! Arghhhhh…
Semalam seakan klishe si ibu menyuruh ak menghubungi seorang lelaki yang tiada dalam kontak ak. Dalam kontak ak name si manusia berhalkum pom tiada melainkan yang punye name lain di depan yang kukira hanye hal yang penting sahaja name name itu akan ak hubungi. Dan sekarang rasenye name name si manusia berhalkum itu sudah boleh kupadam kerana tiada lagi kepentingannye. Bukan ak ini alim atau anti manusia berhalkum itu tapi entah dari seawal usia  ak tak mendekat pada manusia berhalkum. Mungkin manusia manusia berhalkum di sekeliling buat ak menjauh pada mereka. Ak tak pandai untuk menutur dihadapan mereka melainkan tentang hal hal pelajaran. Klishe kah disitu. Arghhh…lantak kamu mahu pikir ape. Manusia tak pernah menilai yang baik baik bukan??? Itu ak tersedia dan terlebih maklum!
Kenape perlu ada mimpi dan angan angan yang mengkhayalkan ak. Ak bayang bayang macam bayangan yang mengkhayalkan. Yang tak mungkin untuk ak gapai. Cukup susah untuk ak capainye. Namun ak masih mahu bersama khayalan itu. Khayalan yang membuat ak tersenyum. Khayalan yang tak akan menjadi nyata kerana itu semua andaian ak pada yang telah terjadi pada hidup ak. Maka benda itu tak akan terjadi nyatanye. 




 ................

No comments :